Positiv recension i Skolledaren

0
134

Vår bok om den vetenskapande läraren har nu recenserats av Sveriges Skolledarförbund. De skriver att boken fyller ett tomrum som “länge irriterat och skavt”. Recensionen publicerades i medlemstidningen Skolledaren, och även på webben här:

Handbok i systematisk skolutveckling

Det var en mycket positiv recensent som summerade boken med orden “Om det inte gått fram av texten ovan, så vill jag pränta in följande: Om du vill ha en systematisk skolutveckling på din förskola eller skola, rekommenderar jag absolut den här boken. Om du inte vill det, tycker jag att du ska läsa den i alla fall och bli inspirerad.”

Det formulär vi utvecklat i forskningen gillades skarpt, just på grund av sin enkelhet och att det tar bara några minuter att fylla i för lärare som vill dokumentera sina insikter och lärdomar efter att ha prövat något nytt i undervisningen.

För oss som forskar på vetenskaplig skola är denna recension ett efterlängtat kvitto på att inte bara de lärare och skolledare vi arbetar med praktiskt ser värdet av vår forskning, utan även utomstående som “bara” har fått läsa boken som sammanfattar våra insikter hittills.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here